T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İL ÖZEL İDARELERİ PAYININ DAĞITIM VE KULLANIM ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
İçişleri Bakanlığından Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi: 10/06/1997 Yayımlandığı Resmi Gazete No: 23015 BİRİNCİ KISIM : Amaç, Kapsam, Dayanak Amaç Madde 1 - Bu yönetmeliğin amacı, il özel idarelerinin bu yönetmelikle gösterilen hizmet ve yatırım alanlarındaki çalışmalarını desteklemek, bu hizmet ve yatırımlarda verimlilik, sürat etkinliği sağlamak üzere, 2380 sayılı Kanunun 3004 sayılı Kanunla değişik 1 inci maddesinin 8 inci fıkrası gereğince genel bütçe vergi gelirleri tahsilat toplamından % 1,4 oranında ayrılan İl Özel İdaresi Payının, %20'sine tekabül eden ve İller Bankasında il özel idareleri için, İçişleri Bakanlığı emrinde toplanan kısmın, bu idarelere yardım olarak dağıtım ve kullanım esas ve usullerini düzenlemektedir. Kapsam Madde 2 - Bu yönetmelik, ayrılan paydan yapılacak yardımların tahsis edileceği hizmet ve yatırım konularına, bu yardımların tahsis, harcama ve denetimine dair hükümleri kapsar. Hukuki Dayanak Madde 3 - Bu yönetmelik, 2380 sayılı Kanunun 3004 sayılı Kanunla değişik 1 inci maddesinin verdiği yetkiye dayanılarak hazırlanmıştır. İKİNCİ KISIM : Genel Esaslar Paydan Yapılacak Yardımlar Madde 4 - İçişleri Bakanlığı emrinde toplanan %20'lik paydan il özel idarelerine aşağıda belirtilen hizmet ve yatırımlar için yardım yapılır. a) Tarım ve hayvancılıkta üretimin arttırılmasını, tarımda sanayinin gelişmesini sağlayacak nitelikteki yatırımlar, b) Kültür ve turizmin gelişmesine yönelik yatırım ve hizmetler, c) Anonim şirketlere iştirakler, d) Altyapı hizmetleri için özel idare araç parklarına iş makinası alınması, e) Mahalli idareler personeli eğitim tesisleri yapımı, onarımı, donatımı ve işletilmesi ile ilgili hizmetler, f) Fakir öğrenciler içini yurt yapımı, onarımı, donatım ve işletilmesi, g) Hizmet binaları ile lojman satın alınması ve yaptırılması, h) Düşkünler evi yaptırılması ve onarımı, ı) (Değişik bend: 22/09/1992 - 21353 S. R.G.) İl ve ilçe merkez belediye hudutları dışında yapılacak spor tesisleri, j) Kırsal alanda sağlık ocağı yapımı ve onarımı, k) Valilik misafirhanesi yapımı, satın alınması, onarılması ve donatımı, l) (Değişik bend: 22/09/1992 - 21353 S. R.G) Projeye dayalı köy altyapı hizmetleri, m) (Değişik bend: 22/09/1992 - 21353 S. R.G.) İçişleri Bakanlığı'nca yapılmasında zorunluluk görülen diğer hizmetler, Dağıtımda Öncelik Sırası Madde 5 - Yardımlar aşağıdaki öncelik sırasına göre yapılır. a) Kalkınmada öncelikli yörelerdeki yatırımlar, b) Hemen üretime geçebilecek yatırımlar, c) Döviz sağlayıcı yatırımlar, d) Sabit sermaye yatırım tamamlanmış ancak işletme sermayesi yetersizliği sebebiyle faaliyete geçemeyen yatırımlar, e) Diğer sebeplerle yarım kalmış yatırımlar, Yukarıda gösterilen yatırımlara öncelik verilir. Yardımların Tahsisi ve Ödenmesi Madde 6 - Payın dağıtımından yararlanmak isteyen iller 4 üncü madde kapsamına giren hizmet ve yatırımlara yardım yapılması isteğiyle ilgili; a) (Değişik bend: 10/06/1997 - 23015 S. R.G.) Valilik gerekçe raporu, b) Yardım konusu yatırımın, Bayındırlık Müdürlüğünce tasdikli proje ve keşif özetini (Tip projelerde tasdik aranmaz.), c) İl özel idaresinin son kesin hesabından çıkarılmış mali durum cetvelini, d) Sanayiye yönelik yatırımlar için fizibilite raporunu, Gerekçeli bir yazıya bağlayarak valilik görüşü ile birlikte İçişleri Bakanlığına gönderirler. Yarım kalmış yatırımlar içinse yatırımın son durumunu ve nekadar ödeneğe ihtiyaç bulunduğunu belirten Bayındırlık Müdürlüğünce düzenlenecek belgenin eklenmesi gereklidir. Bakanlıkça uygun görülen hizmet ve yatırımlara yardım yapılması hakkında Bakanlık Onayı alınır ve yardımın ilgili valilik emrine gönderilmesi için İller Bankasına talimat verilir. Verilen talimat üzerine paydan yapılacak yardımlar 15 gün içinde İller Bankası tarafından ilgili valilik emrine gönderilir, ayrıca İçişleri Bakanlığı ile ilgili valiliğe bilgi verilir. İl'e gönderilen yardım paraları T.C. Ziraat Bankasında ayrı bir hesaba yatırılarak, İl Daimi Encümen Kararı ile özel idare bütçesinin ilgili bölüm ve maddelerine gelir ve gider kaydedilir. İller Bankası 2380 sayılı Kanunun 3004 sayılı Kanunla değişik 1 inci maddesinin 8 inci fıkrası gereğince İçişleri Bakanlığı emrinde toplanan %20'lik pay miktarını her ayın sonunda İçişleri Bakanlığına bildirir. Paydan Yapılan Yardımların Miktarı Madde 7 - Paydan yapılacak yardımlar; a) İl özel idaresinin kendi uyguladığı veya en az % 51 hissesi kendisine ait projelerde % 70'ini, b) Sermaye şirketlerine iştirak halinde, özel idare ortaklık payının % 70'ini, geçemez. Özel İdarenin Şirketlerde Temsili Madde 8 - (Değişik madde: 22/09/1992 - 21353 s. R.G.) Paydan yardım yapılmak suretiyle il özel idarelerinin ortak bulunduğu şirketlerde, il özel idaresi vali veya görevlendireceği memurlar tarafından temsil edilir. Yatırımların Gerçekleştirilmesi Madde 9 - (Değişik madde: 24/07/1994 - 21997 s. R.G.) Valilikler emrine gönderilerek il özel idareleri bütçelerin maledilen pay yardımları kanun ve diğer mevzuat çerçevesinde projesine uygun olarak il daimi encümen kararı ile harcanabileceği gibi valinin uygun görmesi halinde vali veya görevlendireceği vali yardımcısının başkanlığında, il özel idare müdürü ve vali tarafından görevlendirilecek bir teknik elemanın katılmasıyla kurulacak üç kişilik bir komisyon tarafından da harcanabilir. Ancak ilin merkez ilçesi dışındaki proje ve hizmetlerden, kaymakamlıklarca gerçekleştirilmesi uygun görülenlere ait ödenekler, il özel idarelerince ilgili kaymakamlıklar emrine gönderilir ve kaymakamın başkanlığında ilçe özel idare müdürü ve vali tarafından görevlendirilecek bir teknik elemanın katılması ile kurulacak 3 kişilik komisyon tarafından harcanır. Yardımların Takibi, Denetimi ve Bakanlığa Bilgi Verilmesi Madde 10 - Yapılan yardımların yönetmelik hükümlerine göre amacına uygun olarak harcanıp, harcanmadığı ve pay yardımı ile yapılması öngörülen hizmet ve yatırımların mali ve fiziki gerçekleşme durumlarının denetimi mülkiye Müfettişleri ile Mahalli İdareler Kontrolörleri tarafından yapılır. Valilikler, yatırım ve hizmetlerin devam ettiği hallerde 3 ayda bir ve işin bitiminde çalışmalar ile ödeneklerin harcama durumları hakkında İçişleri Bakanlığına bilgi verirler. (Değişik fıkra: 06/01/1994 - 21810 ve 21/07/1994 - 21997 s. R.G.) Pay'dan yapılacak yardımlara ilişkin işler İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü tarafından yürütülür ve takip edilir. Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün bu hizmetlerle ilgili denetim ve eğitim giderleri ile kırtasiye ve demirbaş alımları bu pay'dan karşılanır. Harcamalar İçişleri Bakanının onayı ile yapılır. Yardımların Başka İşlerde Kullanılmaması Madde 11 - İl özel idarelerine paydan yapılan yardımlar, proje ve tahsis amacı dışında kullanılamaz. Pay yardımı ile gerçekleştirilecek bir proje veya hizmetin hergangi bir sebeple gerçekleştirilmesinden vazgeçilmesi veya mecburi sebeplerle uygulanmasının mümkün olmaması halinde, durum en kısa zamanda İçişleri Bakanlığına bildirilir ve Bakanlıkça verilecek talimata göre hareket edilir. Yardım tahsisleri, mecburi sebepler dışında alındığı tarihten itibaren 1 yıl içerisinde harcanmasına başlanılmaması veya Bakanlığın belirleyeceği süre içerisinde projenin gerçekleşmemesi halinde, Bakanlık Onayı ile yardım iptal edilir ve harcanılmayan kısmı İller Bankasındaki İçişleri Bakanlığı emrinde toplanan pay hesabına iade edilir. Bir aylık süre içerisinde iade edilmediği takdirde İller Bankasınca nüfus esasına göre il özel idarelerine gönderilen paylardan toplu olarak kesilir. ÜÇÜNCÜ KISIM : Çeşitli Hükümler Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik Madde 12 - 19 Eylül 1984 gün ve 18520 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan "İl Özel İdareleri Fon Yönetmeliği" ile bu yönetmeliğin ek ve değişiklikleri yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük Madde 13 - Bu yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme Madde 14 - Bu yönetmelik hükümlerini İçişleri Bakanı yürütür. Ek Madde Ek Madde 1 - (Ek madde: 10/06/1997 - 23015 S. R.G.) İçişleri Bakanlığı emrinde toplanan il özel idareleri payından il özel idareleri ve/veya köylerin de üye olduğu mahalli idare birliklerine bu Yönetmeliğin 4 üncü maddesinde belirtilen hizmet ve yatırımlar için yardım yapılabilir. Yardım talepleri, bu Yönetmeliğin 6 ncı maddesindeki usule uygun olarak Birlik Başkanlığınca Valilik kanalı ile Bakanlığa yapılır. Ancak, yardım talebi ve gönderilen paraların harcanması konusunda bu Yönetmelikle il özel idarelerine ve organlarına verilen görev, yetki ve sorumluluk, kendileri ile ilgili konularda birlik ve birlik organlarınca yerine getirilir. |