İdaremizin işgücüne ilişkin görevlerin planlanmasından, her türlü hizmet ve personel temininden, personelin ve birimlerin koordinasyonundan, evrak-kayıt ve dağıtım işlemlerinden, il genel meclisi ve il encümeni ile ilgili iş ve işlemlerden, arşiv hizmetlerinden sorumludur. İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün görevleri;
- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu’nun 36 ncı maddesi ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 49 uncu maddesi gereğince İdaremiz tarafından istihdam edilecek memur, işçi ve sözleşmeli personelin maaşla ilgili tüm iş ve işlemlerin yürütülmesi,
- Maaş ödemeleri için bankalarla yapılacak sözleşme ve promosyonlara ilişkin iş ve işlemlerin yürütülmesi,
- Personelin özlük, atama, görevlendirme, terfi, nakil ve emeklilik ile ilgili iş ve işlemlerinin yapılması,
- İzin, istirahat, ücretsiz izin onaylarının hazırlanması,
- Disiplin işlemlerinin yürütülmesi,
- Sendika işlemleri ve toplu sözleşme süreçlerinin yürütülmesi,
- Memurlara Yapılacak Giyecek Yardımı Yönetmeliği ve Toplu İş Sözleşmeleri gereği personele verilmesi gereken giyim yardımlarına ilişkin iş ve işlemlerin yürütülmesi,
- Öğrenci staj işlemlerinin yapılması,
- Aday memurların eğitimi ile hizmet içi eğitim programlarının hazırlanması ve düzenlenmesi,
- Personel hareketlerinin takibi ve belirli periyotlar halinde istatistikî bilgilerinin düzenlenmesi,
- Kurum personelinin işe devam durumlarının Personel Devam Kontrol Sistemi üzerinden takip edilmesi ve devamlılıkta aksaklık yapan personel ile ilgili işlem yapmak üzere ilgili müdürlüğe bilgi verilmesi,
- Sosyal Güvenlik Kurumu online sisteminden personel özlük bilgileri verilerinin girilmesi,
- Norm kadro uygulaması dâhilinde ihtiyaç duyulan kadrolarla ilgili olarak ihdas, iptal ve değişiklik tekliflerinin hazırlanması,
- Memur ve sözleşmeli personelin mal bildirimlerinin alınması ve ilgili mevzuat gereği beş yılda bir kontrolünün yapılması,
- Sözleşmeli personele ilişkin işlemlerin yürütülmesi,
- 5233 sayılı Terör ve Terörle Mücadeleden Doğan Zararların Karşılanması Hakkında Kanun ve bu kanuna dayanarak hazırlanan Terör ve Terörle Mücadeleden Doğan Zararların Karşılanması Hakkında Yönetmelikle ilgili sekretarya hizmetlerinin yürütülmesi,
- Geçici ve sürekli görev yolluğu ödemelerinin gerçekleştirilmesi,
- Görevde yükselme ve unvan değişikliği ile ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesi,
- Çalışma ve İş Kurumu (İŞKUR) Uşak İl Müdürlüğü ile birlikte gerçekleştirilen Toplum Yararına Program ve Sosyal Çalışma Programı gibi projelerin protokol ve alım süreçlerinin yürütülmesi ve ödeme evraklarının düzenlenmesi,
- Kalkınma ajansları ve diğer kurum-kuruluşlar ile koordinasyonun sağlanarak birimin faaliyetleri ile ilgili ortak projeler düzenlenmesi ve yürütülmesi,
- İl genel meclisi ve il encümeni üyelerinin huzur hakları, avans, yurtiçi ve yurtdışı geçici görev yollukları vs. ödemelerinin yapılması,
- İl genel meclisi ve il encümeni toplantılarının koordine edilerek toplantılarda aksaklığa meydan verilmemesi için gerekli kontrol ve tedbirlerin alınması, toplantılarında alınan kararların yazılması ve ilgili birim müdürlüklerine gönderilmesi, il genel meclisi ve il encümeni üyelerinin puantajlarının düzenlenmesi,
- 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu kapsamında İdaremizce yapılacak olan taşınmaz satış, kiralama, takas ve trampa işlemlerine ilişkin ihalelerin yapılmak üzere il encümenine sunulması ve tüm iş ve işlemlerin yürütülmesi,
- Valinin ve genel sekreterin emirleri ile yönetmelik, yönerge, genelge ve talimatların ilgili birim ve kurumlara bildirilmesi,
- İdaremizin teşkilat şemasının hazırlanması ve gerektiğinde yenilenmesi,
- İdaremiz arşivinin kurulması ve arşiv mevzuatının gerektirdiği tüm iş ve işlemlerin yürütülmesi,
- 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanunu gereğince bizzat ya da Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) üzerinden gelen dilekçelerin takibinin sağlanması,
- Açık Kapı, Muhtar Portalı web sitesi ve çağrı merkezi üzerinden İdaremize yapılan başvuruların takip edilmesi ve sonuçlandırılması,
- İdaremizin genel evrak hizmetlerinin yürütülmesi, gelen ve giden evrakların kayıt altına alınarak ilgili birim müdürlüklerine dağıtılması,
- İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin yürütülmesi,
- Sivil savunma hizmetlerinin yürütülmesi ve başta AFAD Uşak İl Müdürlüğü olmak üzere diğer kurumlarla işbirliği içinde yangın, sanayi kazaları, deprem ve diğer afetlerden korunmak veya bunların zararlarını azaltmak amacıyla ilin özelliklerini de dikkate alarak gerekli afet ve acil durum plânlarının yapılması, ekip ve donanımın hazırlanması,
- İdaremiz özel güvenlik hizmetlerinin yürütülmesi,
- İdaremizin üyesi olduğu uluslararası teşekkül ve organizasyonlarla ortak faaliyet ve hizmet projeleri gerçekleştirilmesi,
- İdaremiz hizmetleri ile ilgili olarak halkın görüş ve düşüncelerini belirlemek amacıyla kamuoyu yoklaması ve araştırması işlemlerinin yürütülmesi,
- İçişleri Bakanlığı Mülkiye Müfettişlerince hazırlanan raporlar ile Sayıştay Denetçilerince hazırlanan düzenlilik denetimi raporlarının takibi ve cevabî raporları ile ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesi,
- İdaremiz çalışmaları ile ilgili birimlerden gelen brifinglerin derlenmesi ve sunumunun gerçekleştirilmesi,
- Birimin faaliyet alanı ile ilgili yıllık programların, stratejik plan doğrultusunda hazırlanması,
Genel sekreterin ve mevzuatın verdiği benzer nitelikteki diğer iş ve işlemlerin yerine getirilmesi.