T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
UŞAK İL ÖZEL İDARESİ BÜTÇESİNDEN
KÖYLERE YAPILACAK YARDIMLARIN
DAĞITIM ESAS VE USULLERİNE DAİR YÖNETMELİK
BİRİNCİ KISIM
Genel Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar
AMAÇ
Madde 1 -Yardımların amacı, köylerce veya bunların kurdukları birliklerce yapılan yatırımları desteklemek, köylerin ekonomik, çevre, sosyal ve kültürel kalkınmalarını sağlamak, köylerdeki teşebbüs kaynak ve isteği desteklemek maksadı ile köy kamu tüzel kişilerince ve örnek olabilecek nitelikteki ferdi girişimleri desteklemek, bu şekilde köy topluluğu ve köylünün daha yüksek yaşam düzeyine ulaşması konusunda kırsal alandaki kaynakları teşvik etmek ve desteklemektedir.
KAPSAM
Madde 2 - Bu Yönetmelik, Valilik sorumluluğunda İl Özel İdaresi bütçesinden Merkez ve İlçe Köylerine;
1- Aşağıda belirtilen konulara göre hazırlanan projeler.
a- Küçük ölçekli altyapı projeleri,
b- Çevre düzenlemelerine yönelik projeler, (Mezarlıklar dahil)
c- Kültürel mirası korumaya yönelik projeler,
ç- İnsan Kaynaklarının geliştirilmesine yönelik projeler,
d- Sosyal Hizmetlerin geliştirilmesine yönelik projeler,
e- Kırsal kalkınmaya yönelik projeler,
f- Gençlik ve spor faaliyetlerine yönelik projeler,
2- Köy Muhtarlıklarının faaliyet alanı içerisindeki girişimlerini özendirmek, faaliyetlerini desteklemek ve tamamlamak üzere proje gerektirmeyen girişimler için; yapılacak yardımları kapsar.
HUKUKİ DAYANAK
Madde 3 - Bu yönetmelik 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 6, 7/b, 43/e maddeleri hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
TANIMLAR
Madde 4 - Bu yönetmelikte yer alan deyimler:
a) Birlikler: Uşak Merkez ve İlçe Köylere Hizmet Götürme Birliklerini,
b) Encümen: Uşak İl Özel İdaresi İl Encümenini,
c) Meclis: Uşak İl Özel İdaresi İl Genel Meclisini,
ç) İl Özel İdaresi: Uşak İl Özel İdaresini,
d) İlçe: Uşak İli sınırları içinde yer alan Merkez ve İlçelerini,
e) Köy: Uşak İli sınırları içinde yer alan köylerini,
f) Valilik: Uşak Valiliğini,
ifade eder.
İKİNCİ KISIM
Köylere Yapılacak Yardımlar
BİRİNCİ BÖLÜM
İlkeler ve Yapılacak Yardımlar İçin Teknik Bilgiler
İLKELER
Madde 5 - Yardım yapılacak girişimlerin aşağıdaki ana ilkelere uygunluğu şarttır.
a) Köyün sosyal, ekonomik ve kültürel kalkınmasına yardımcı olmak niteliğini taşıması,
b) Köyün çoğunluğuna hizmet götürmesi veya şahsi teşebbüslerde köy veya köylüye örnek teşkil etmesi, Yardım yapılacak teşebbüsün köy hudutları içerisinde olması ve mülkiyet açısından ihtilaflı bulunmaması, (Belediye hudutları içerisinde olan teşebbüslere bu yönetmelik hükümleri gereğince yardım yapılmayacaktır)
c) Devlet yatırım programında olmaması (yatırım programlarına dahil olup da köyün katkısı bulunan işlerde, bu katkının tamamının köy tarafından karşılanamaması), durumunda yardım yapılır.
ç) Plan ve projeli işlerde, önceden plan ve projesinin yetkili dairelerce uygun görülerek, onanmış olması.
d) Gerektiğinde, köyce gerekli arsanın sağlanmış olması, binalarda ise binanın % 10’unun yapılmış olması.
e) 15.000,00 TL ye kadar olan işler ve yardımlar için proje aranmaz. Bu miktar 213 sayılı Vergi Usul Kanunu gereğince her yıl yeniden değerleme oranı nispetinde artırılır.
f) Köy halkının nakdi ve bedeni katkısının sağlanması.
g) Aynı bütçe yılı içinde zorunlu haller dışında ikinci defa yardım yapılmaması (köye içme suyu temin eden tesislerin bozulması, sel, su baskını, doğal afetler gibi acil durumlar ve mücbir sebepler dışında.)
YARDIM YAPILACAK İŞLER
Madde 6 - Yardım konusu olabilecek işler şunlardır:
a) Su ürünleri ile tarımsal ürünlerin üretim, muhafaza ve pazarlaması, yer altı ve yer üstü servetlerinin işlenmesi, değerlendirilmesi ve muhafaza edilmesi amacıyla köy hudutları içerisinde kurulacak tesislerin yapımı ve bu tesisler için gerekli alet makine ve malzemelerin temini
b) Küçük sulama tesisleri. (devletçe ele alınmayacak küçüklükte)
c) Su basmalarını ve arazi kaymalarını önleyecek tesislerin yapılması. (Devletçe ele alınmayacak küçüklükte olanlar.)
ç) Köy tüzel kişiliğine ait turistlik tesislerinin yapımı, restorasyonu ve geliştirilmesi.
d) Elektrik tesisleri yapımı, bakımı ve onarımı ile işçilik bedelleri. (Devletçe yapılan ana tesisler dışında kalan diğer işler.)
e) Köy kanalizasyon fosseptik çukuru, doğal arıtma tesisi yapım ve onarımı ile köy içerisinde bulunan akarsu yataklarının ıslahı ve düzenlenmesi.
f) Köy mera ıslahı ve geliştirilmesi, köy korusu ormanı ve örnek meyve bahçelerinin tanzimi.
g) Köy konakları, köy ilk ve ortaokulu, muhtar odası, köy misafirhaneleri, toplantı salonu, kütüphane, okuma odası, kültür evi, araç ve yayalar için durak bekleme yeri, gasilhane, taşınabilir cenaze yıkama kabini, cami müştemilatı, mescit, köy umumi helası yapımı, çevre ve sağlıkla ilgili işlerin bakım-onarım ve donatımları ile işçilik bedelleri, verilen köy yardımının işçilik bedeli, alınan malzeme tutarının %20 sini geçemez.
ğ) Hayvanlar için sıvat yapımı, aşı istasyonları kurulması ve köy ortak malı olarak kullanılmak üzere damızlık hayvan temini ile suni tohumlama istasyonları kurulması.
h) Köy içi yollar, köprü, menfez ve sanat yapıları yapım, bakım ve onarımları ile işçilik bedelleri.
ı) Park, bahçe, oyun ve spor alanları, köy meydanı, piknik alanı ve mesire yeri yapımı, tanzimi ve ağaçlandırması.
i) Köylünün kalkınması yönünden faydalı görülecek diğer teşebbüsler ile köylerin kurdukları birlikler tarafından gerçekleştirilecek benzeri işler
j) Köy ortak malı, köy fırını ve değirmeni, köy hamamı, çamaşırhane ve çeşme yapımı, onarımı ile ilgili malzeme ve işçilik bedelleri.
k) Köy Mezarlığı çevre düzenlemesi
l) Gerek köy tüzel kişiliği namına ve gerekse örnek olması bakımından köy fertleri tarafından yapılacak olan el sanatları, halı kilim tezgâhları ve her türlü kültür ve sanat işleri için gerekli malzeme alet ve araçların alınması,
m) Tarımsal amaçlı projelerin desteklenmesi amacıyla her türlü ekim dikim aracı ve iş makinesi ile köy içi çevre temizliği için gerekli araç, gereç ve makine alımı.
n) Köy toplum kalkınması yönünde faydalı görülecek diğer teşebbüsler ile köylerin kurdukları birlikler tarafından girişilecek benzeri işler için yardım yapılabilir.
YARDIM YAPILACAK KÖYLERİN ÖNCELİK SIRASI
Madde 7 - Aşağıdaki durumlarda yardım için köylere öncelik tanınır:
a) Yardım yapılacak yörenin tabii afete maruz kalmış olması, köyün kuruluş yerini özelliğinden ileri gelen özel sorunlarının bulunması,
b) Yapılacak hizmetin üretime dönük olması,
c) Köyün, yapılacak tesise katkı oranının yüksek olması,
ç) Köyün, ekonomik, sosyal ve altyapı tesisleri yönünden geri kalmış; Devlet ve il yardımlarından gereğince yararlanmamış bulunması,
d) İl Özel İdare bütçesinden hiç yardım almamış olması,
e) Yardım konusunu teşkil eden işe mahalli imkânlar ile başlanmış olmakla beraber mali imkânsızlıklar nedeniyle tamamlanamamış, yapılacak yardımla da bu teşebbüsün hizmete girebilecek şartlara haiz bulunması,
f) Hizmetten yararlanacak nüfusun fazla olması,
g) Köyün turistik öneme haiz bulunması,
ğ) Köyün özel sorunlarının bulunması gerekir.
YARDIM YAPILMAYACAK DURUMLAR
Madde 8 - Aşağıdaki durumlarda yardım yapılmaz.
a) Daha önce yardım yapıldığı halde senesi içerisinde tahsis amacına uygun olarak yardımı zamanında harcamayan köylere,
b) Yapılan yardımı amacı dışında kullanan köylere, verilen yardımı amacına uygun olarak harcamalarına kadar,
c) Taahhüde bağlı olarak başka kaynaklardan yardım alınmak suretiyle başlanan tesislerde taahhüt bitimine kadar,
ç) Aynı yerleşim alanında aynı tesise aynı bütçe yılında mükerrer olarak yardım yapılamaz.
YARDIM İSTEME ŞEKLİ
Madde 9 - Yardım isteminde aşağıdaki işlemlerin yapılması gerekir.
1) Yardım isteğinde bulunan köy muhtarı isteğin konusunu, yapılacak işin ne kadarının köy idaresince veya kendisince karşılanacağını belirten köy ihtiyar heyeti kararını, dilekçesini, beşinci maddede belirtilen ilkeler çerçevesinde yardım yapılacak tesisin plan ve projeleri ile birlikte merkez ilçeye bağlı köylerin İl Özel İdaresine, ilçelere bağlı köylerin ilgili Kaymakamlıklara başvurularını yapmış olmaları zorunludur. Yapılan başvurular ödenek bulunduğu takdirde o yıl içerisinde, bulunmadığı takdirde ertesi yıl için öncelik sırasına alınarak değerlendirilir. Her konu için ayrı ayrı müracaat gereklidir.
2)Yardım talebinde bulunulan işlerin, proje ve keşif özetleri, İl özel idaresi teknik elamanlarınca hazırlanır veya idarece diğer ilgili müdürlüklere hazırlattırılır.
YARDIM TALEPLERİNİN İNCELENMESİ VE KARŞILANMASI
Madde 10 - Yardım için Kaymakamlıklara yapılan başvurular ve yönetmelikte köyler için öngörülen öncelik sırasına göre yapılmak istenen işin önemi ve gerekliliği dikkate alınarak Kaymakamlıklarca incelenir. Seçilen işlere ilişkin başvurular İlçe Kaymakamlıklarının da görüşü eklenerek İl Özel İdaresine gönderilir. İdarece yapılan değerlendirme sonucunda uygun bulunanlar hakkında karar verilmek ve tahsis yapılmak üzere İl Encümenine gönderilir. İl Encümenince uygun bulunarak tahsis yapılması için karara bağlanan işlere ait yardımlar İl Özel İdaresine gönderilir. Yardımlar gerekli görüldüğü takdirde Köylere Hizmet Götürme Birlikleri vasıtası ile usulüne uygun olarak köy ilgililerine gönderilir.
Aynı konu hakkında hem Köylere Yardım Yönetmeliği çerçevesinde, hem Köylere Hizmet Götürme Birlikleri yardım yönetmeliği çerçevesinde iki yerden birden yardım yapılamaz.
YAPILACAK YARDIMIN MİKTARI VE ÖDEME ŞEKLİ
Madde 11 - Ödeme aşağıdaki şekillerde yapılır.
1) Bir köy için yapılacak yardımın üst sınırını İl Genel Meclisi tespit eder. Yardımın ödenmesi ayni ve nakdi olarak yapılır.
2) Teknik personel tarafından yapılan yardımın belirtilen iş için kullanılıp kullanılmadığının takibi yapılarak iş bitiminde düzenlenecek olan rapor doğrultusunda fatura veya fatura yerine geçen belgeler karşılığında ödeme yapılır.
TEKNİK VE İDARİ YARDIM
Madde 12 - İl ve ilçelerin ilgili daireleri köy muhtarlarına örnek teşkil edecek teşebbüslerde şahıslara projenin hazırlanmasında, uygulanmasında ve kontrolünde idari ve teknik yardımda bulunurlar. İlde İl Özel İdaresi, İlçelerde Kaymakamlıklar işlerin vaktinde ve projeye uygun olarak bitirilmesi ve yardımın amacına ulaşması için her türlü tedbiri alarak denetler veya denetlettirir. İl Özel İdaresi teknik personelinin teknik raporun düzenlenmesi öncesinde ve sonrasında teknik personeller İlçe Kaymakamına konu hakkında bilgilendirir. Aksama olursa zamanında Valiliğe bildirir.
YARDIMIN KESİLMESİ VE KÖY İLGİLİLERİNİN SORUMLULUĞU
Madde 13 - Yardımın maksadına uygun olarak sarfının yapılmaması ve verildiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde harcanmadığının 12. maddede belirtilen ilgililerin verecekleri rapora göre İl Encümeni Kararı ile tahsis edilen yardım kesilerek ödenmiş bulunan miktar yasal faizi ile birlikte köy tüzel kişiliğinden geri alınır. Ödeneğin amacı doğrultusunda kullanılmadığının tespiti halinde 442 Sayılı Köy Yasası'nın 45. maddesi uyarınca köy ilgililerinden para tahsil edilerek haklarında gerekli yasal soruşturma açılır.
BÜRO VE YAZIŞMA İŞLEMLERİ
Madde 14 - Bu Yönetmeliğin uygulanmasında büro işlemleri ve yazışmaları, ilde İl Özel İdaresi, ilçelerde İlçe Özel İdaresi yürütür. İl Özel İdaresi ve İlçe Özel İdareleri yapılan bu yardımlar için özel bir dosya ve defter açarak durumları buradan izlenir.
YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILAN YÖNETMELİK
Madde 15 – 06.02.2020 Tarih ve 04 Sayılı İl Genel Meclisince kabul edilen “Uşak İl Özel İdaresi Bütçesinden Köylere Yapılacak Yardımların Dağıtım Esas ve Usullerine Dair Yönetmelik” yürürlükten kaldırılmıştır.
YÜRÜRLÜK
Madde 16 - Bu Yönetmelik Uşak İl Genel Meclisince 01.06.2021 tarih ve 01 sayılı kararıyla
değişiklik yapılmış olup ../06/2021 tarihinde İdaremiz web sitesinde yayınlanarak yürürlüğe girmiştir
.YÜRÜTME
Madde 17 - Bu Yönetmelik hükümlerini, Uşak Valisi yürütür.